Alhamdulillah~


Alhamdulillah...
Alhamdulillah..
Alhamdulillah..
^_^

Dah genap setahun dah saya menceburkan diri dalam bidang grafik.
Tak banyak pun design yang saya dah buat, tapi rasa macam tak percaya lihat hasil sekarang berbanding hasil kerja setahun yang lalu. Alhamdulillah, Allah gerakkan tangan ini, memberikan idea & ilham.

Kalau diimbau kembali, 
tak gambar rasa bersyukur & berterima kasih kepada k.Hanisah Hashim.
Dialah yang men'taqdim' saya untuk unit multimedia AQSA. Setiap AJK wajib mendesign 1 bookmark berkaitan dengan AQSA. Waktu sekolah, tak reti langsung guna Adobe Photoshop. Pernah buka, tengok sekali...tapi blur..'dok pahe gapo'

Minat memang ada, tapi tak berkesempatan belajar.
Daripada situ, saya belajar guna PSD melalui youtube. Kemudian, hadir kursus grafik anjuran Jabatan Grafik PERUBATAN. Maklumlah, budak baru belajar. There, I develop my skills. Kami kena design 1 bookmark. Kena hantar & dikomen dihadapan semua peserta. Huhu..cering





Kemudian, dapat satu email. Kena hantar 1 design bookmark untuk dinilai. Dari situlah, saya diserap masuk ke Jabatan Grafik. Mula-mula masuk group fb Jab Grafik (GRADE), rasa inferior sangat-sangat. Hebat-hebat belaka design senior yang lain. Tak berani nak menonjolkan diri atau komen.

Tapi, k.Farhaana, timbalan ketua GRADE banyak bagi tunjuk ajar. Banyak bagi komen yang membina. Perlahan-lahan skills didevelop. My first work was on page rasmi mediaPERUBATAN. 


Kerja-kerja seterusnya, saya banyak berada di belakang tabir. Buat peta markas, buat bookmark AQSA, buat design untuk frame cenderamata.

Menjadi AJK Multimedia GRAND memberikan kesan yang mendalam terhadap skills saya, saya fikir. Ada saya coretkan di sini: http://muslimah2501.blogspot.com/2012/12/grooming-future-avicenna.html

Sekarang, PERUBATAN sudah tubuhkan 3 cawangan baru. PERUBATAN Cawangan Kaherah (PCK), PERUBATAN Cawangan Ain Shams (PCS) dan PERUBATAN Cawangan Al-Azhar (PCA). Tenaga kami di Ain Shams agak kurang, kemahiran juga kurang berbanding cawangan-cawangan yang lain. 

Harapannya, semua rakan dapat bersama-sama dengan PCS. Ini peluang kalian untuk berkhidmat untuk Islam. Bekerja untuk Islam. Peluang anda sangat terbuka luas. ^_^

Alhamdulillah...my works are getting better and faster. O Allah, I do this only for You. I'm not great in other things. I'm not good in talking, but I'm good in this. This is my jihad for You. O Allah.

Alhamdulillah...these are some of my works lately. Do pray for me, ya! May Allah bless us. ^_^

iklan Solat Sunat Hifzi batch

design frame cenderahati summer break lepas

bookmark daurah kitab

iklan LIFE 5
iklan kelas Tafaquh
my best design, I think
~Alhamdulillah~
will be release soon

Alhamdulillah~ really really grateful.
Hope to do well in this coming exam.. Amin amin Ya Rabb.. Please ease me.

Comments

Popular posts from this blog

Apakah Hukum Doktor Wanita Merawat Pesakit Lelaki?

Sungguh, Aku Teramat Sangat Bersyukur (Bah 1)