mission imPossible

salam 11 syawal
salam sejahtera ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad SAW

alhamdulillah 
dah sebulan lebih dah cuti university
dah sebulan lebih dah, exam dah habis
result official pun dah dapat
cuti yang pada awalnya dirasakan tidak tahu nk buat apa sudah pun berlalu sebulan lebih
dan cuti kali ini tidak terbuang begitu sahaja
alhamdulillah <3 <3 <3

ilmu, masa, tenaga & idea orang muda(pemuda/pemudi/mahasiswa/mahasiswi)
merupakan harta yang sangat berharga di usia ini
kelak akan menyesal tidak terhingga



baru2 ini selepas habis program MESRA,
ada seorg senior tanya, ktorg tgh discuss pasal projek planner PERUBATAN 2015

Senior: Kamu xbz ke? Macam mn kamu boleh terima taklifan utk buat planner ni?             
             Kamu kan baru je habis MESRA...dengan promosi AHLAN lg (lbih krg la ayat dy mcm ni)
Saya: Entah la kak...saya pun xingat mcm mn & dlm keadaan mana sy ditaqdim utk semua taklifan ni...maybe sbb saya habis exam awal kut...hehe
Senior: Kamu xpenat ke?
Saya: Penat? Hehe..klu sy xsibukkan diri saya, saya akan lagha kak..



Benar...saya sendiri tidak tersangka cuti ini sarat dengan pelbagai tugasan & taklifan..hanya berserah diri kepada Allah & yakin akan janji dan pertolongan daripadanya...lagipun niat saya juga untuk menambah pengalaman...
Tahun 3 bekerja bersama PERUBATAN, dan hampir memasuki tahun ke-4 dah pun
dah ada orang dah gelar 'otai' dah pun...zzz
Moga Allah terus memberi keizinan & kekuatan utk saya terus bekerja

Saya selalu berpesan kepada diri sendiri, 
nnt waktu dah berumah tangga & bekerja nnt mesti lg sibuk...
Saya pernah mencabar diri sendiri utk stay up menyiapkan tugasan & meneruskan taklifan lain pada siang keesokan hari dengan memikirkan seolah-olah saya sedang bekerja di sebuah hospital & menerima ramai pesakit & tidak dapat berehat seharian...insyallah akan terus bersemangat

Tetapi, xdapatlah buat secara berterusan kerana lemahnya diri ini...
Semoga ketika berada di dalam tempoh 'Housemanship' nnt diberi kekuatan..
Saya juga selalu berazam utk menjadi seorang wanita dan isteri yang bekerjaya & dedikasi...
Doakan ye...



Adakah sy workaholic?
Entah...sy pun xtahu how others look at me..
Yang sy tahu klu bekerja dgn ikhwah, mesti xlepas diorg sebutkan "baik boss"
'orait mdm' =.=' 
terasa bossy plak dkt situ..mcm queen control pun ada
padahal kite nk mengingatkan..haha

Oleh sebab yang di atas jugak lah, saya selalu juga terfikirkan soal jodoh...
Ade ke orang nk dkt aku...hehe..dah la doktor..mcm mn nk jaga anak & rumah tangga
haha...apa2 pun, sy harap sy still dapat bergerak dgn aktif selepas berkahwin nnt ;p

cover planner pilihan hati

cover planner pilihan MTP
nntikan hasilnya akan datang!


Alhamdulillah, setakat ini gerak kerja still on track..
May Allah bless all of us ^_^

Comments

Popular posts from this blog

Apakah Hukum Doktor Wanita Merawat Pesakit Lelaki?

Sungguh, Aku Teramat Sangat Bersyukur (Bah 1)