my d-zine in 1st year


alhamdulillah...
dengan berbekalkan minat..
& bakat yang tak seberapa..
+ idea yang tak berkembang...
dapat juga saya belajar Adobe Photoshope ^_^

itu pun, sebab saya ditaklifkan untuk memegang Unit Multimedia dalam Unit AQSA PERUBATAN...
semua AJK kena hantar beberapa design bookmark untuk AQSA..
jadi, saya pun join la bengkel mempelajari Adobe Photoshop...






design-design yang pernah saya hasilkan untuk AQSA PERUBATAN
~orang baru belajar~
bila mula-mula belajar, susah la sikit..
ambil masa yang lama untuk siapkan tugasan..
hasilnya biasa-biasa ja...huhu
lepas siapkan bookmark..., ada program PERUBATAN Winter Carnival (PWtC)..
kena buat poster pula...






 
 
design poster untuk PWtC yang lepas

sewaktu bengkel tu,
ada tugasan..kena hantar design bookmark bertemakan Palestin untuk dinilai..
kalau tak silap saya, waktu tu saya agak buzy...
jadi, hantar design bookmark yang dah pernah buat untuk AQSA...
kemudian, saya diserap masuk ke dalam Jabatan Grafik, BPP...
Allah...hebat belaka senior-senior..
nak active dalam grup jab rasa inferior...
tapi tak pa...kita yang junior ni kena la timba ilmu daripada senior-senior yang pro.. 

design yang dihantar untuk dinilai

tugasan pertama yang saya terima untuk Jab Grafik>> buat peta markas
huhu...ta daa..
peta markas PERUBATAN Hayyu Sabi' & Abbasiah




kemudian, buat design untuk Isra' Mikraj...
sebenarnya, takda idea pun nak buat macam mana...
tangan ni yang tiba-tiba gian nak tulis khat..
dah lama tak tulis...kui kui kui..
dan inilah hasilnya...

tulisan tangan di atas kertas

tulisan setelah diedit dan dikemaskan menggunakan adobe
beberapa design telah dihantar....
dan design ini terpilih untuk dipublish  di page PERUBATAN..
my first design published~

dan yang terbaru...
design yang k.tiqah minta tolong buatkan...
design ni buat dalam masa yang paling singkat...
lebih kurang sejam lebih...
ok la..hasilnya...
sebab bukan 100% hasil tangan sendiri...main-main edit


                         
kalau PERUBATAN, kena lebih professional...
tak boleh suka-suka hati nak design..ada kriteria yang perlu dipatuhi...
apa-apa pun..
terima kasih atas pengalaman ini...
:D
saya akan cuba majukan diri untuk lebih mara ke hadapan dengan kelebihan yang saya ada..

Comments

Popular posts from this blog

Apakah Hukum Doktor Wanita Merawat Pesakit Lelaki?

Sungguh, Aku Teramat Sangat Bersyukur (Bah 1)