Tuesday, January 24, 2012

smoga dgn bertambahnya UMURKU....

bismillah..


           alhamdulillah
           ;D


terima kasih smua sahabat2, senior2, junior2 serta kenalan2 dkt fb atas doa & ingatan kalian terhadap diri yg kerdil ini... terima kasih umi&ayah krn telah melahirkan seorg insan dan
menyayanginya dgn sepenuh hati...jasa kalian x mungkin dpt ku balas...tunggu kepulangan SEORG DOKTOR ya!! ;D




dah bertambah umurku....perangai pun kna matured lah sket...huhu
insyallah....doakan jiwa pemudi Islam ini dpt trus istiqamah di atas jln dakwah ini...
teringat aku akan pesanan As-Syahid Imam Hassan Al-Banna yg ke-5...

  • Jgnlah byk ketawa krn hati yg sntiasa berhubung dgn Allah itu sntiasa tenang lg tenteram...
ya..benar
byk ketawa bleh menutup pintu hati...
jom contohi Rasulullah SAW...
Baginda tersenyum sehingga nampak gusi+giginya yg putih berseri...
cantikkan SENYUMAN baginda... ;D

comelnyer~,~

aku teringat lg pesan Imam Hassan Al-Banna lg dlm wasiatnya yg ke-7:


  • Jgnlah byk bergurau krn umat yg sdg berjuang itu tidak mengerti melainkan bersungguh-sungguh dlm stiap perkara.
hemm...kna serius sket bila tgh bekerja...terutama bila bekerja utk ISLAM...
belajar pun kna lbih fokus....lbih bersungguh-sungguh
bila kita bersungguh-sungguh...hasilnya pasti GEMPAKkan... ;)
seorg pejuang ISLAM harus tahu bilakah masanya utk bergurau...
gurauan yg bleh mempereratkan ukhuwah...iya x...??
Rasullah SAW pun bergurau...sahabat pun terhibur...

satu lg pesanan Imam Hassan Al-Banna, yg ke-10:
  • kewajipan2 kita lbih byk drpd masa yg ada pd kita, oleh itu gunakanlah masa dgn sebaik-baiknya & ringkaskanlah perlaksanaannya....
subhanallah...Rasulullah SAW pernah bersabda:
Daripada Anas bin Malik RA berkata: Rasulullah SAW bersabda: "Tidak akan terjadi kiamat sehingga masa menjadi singkat maka setahun dirasakan sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api" (Riwayat Tarmizi)



astagfirullah...
macam mana tu..??macam x logik ja...
eh...cuba kita fikirkan balik..
apa yg kita dah buat hari ni..??
bangun pagi....tgk2 dah petang dah...dah nak malam...
kita seakan-akan sibuk, tetapi kita x faham apa yg disibukkan..
kita diburu masa dan ia berlalu dgn tiada apa yg kita langsaikan...
inilah yg dimaksudkan dgn SINGKATNYA MASA...
menurut Imam al-Karmani, yg dimaksudkan dgn singkatnya masa ialah DICABUT KEBERKATAN DRPDNYA....inilah salah satu tanda kiamat..
rujukan

jadi...
JOM SIBUKKAN DIRI ANDA DGN KEBAIKAN....
JIKA TIDAK, KEBURUKAN YG AKAN DATANG MENYAPA....
bukankah kita ini seorg khalifah..??? dai'e..?? yg mengungkap kalimah LAA ILAHA ILLALLAH..??
من قال لا اله الله فهو الداعي

p/s: dlm misi menyibukkan diri waktu WINTER BREAK ni.... ;D pnuhi dada dgn ILMU+PENGALAMAN...bukan asyik mengadap laptop ja..semoga masa lapang ini diberkati

2 comments:

  1. selamat hari lahir sahabatku sayang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukran sahabatku syg...doakan kita dpt trus istiqamah <3

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...