Wednesday, January 18, 2012

Aku Bukan PEREMPUAN MURAHAN!!!!



mesti terkejutkan knp aku meletakkan entry macam ni....huhu
something really disturbing me....
                                        ******
hari ni ada tuisyen embryology dkt Hayyu Saabi'...dari pkul 4 ptg-6ptg(jangkaannya..dokter ni slalu terlajak..tapi sebab nk belajar..halal jelah..)


jadi lpas solat asar dlm pkul 3.20ptg(skrang waktu asar masuk pkul 3.00ptg) dan makan malam berlaukkan kari ayam yg aku masak hari ni(malam la sgt..makan awal sebab nanti balik lewat..almaklumlah..baru habis paper
BIOCHEMISTRY yg btul2 killer..~,~')...aku+ahli bait dgn semangat berkobar-kobar kluar cari tremco tuk p Hayyu Saabiq..


alhamdulillah...kluar ja dpan rumah, lalu sebuah tremco..
"Hayyu Saabiq..??"
"Aiyuwah...ta'al..ta'al",pemandu tremco tu panggil kami naik..
stelah menempuh jalan yg pnuh dgn kenderaan+jam yg sgt pjg...akhirnya sampai..dlm pkul 4.15ptg...huh..doktor x sampai lg..




???
sebenaqnya awak nk ceqhita pasai apa ni..??
ok2..straight 2 da point..


berada di bumi mesir ni...
akhawat x bleh berjalan waktu mlm tnpa sebarang tujuan...
dan klu ada hal yg terpaksa kluar mlm...knalah gunakan musyrif(ikhwah yg escort)...
sbb amatlah merbahaya kluar mlm2 ni...
lgpun..klu dkt malysia pun mak ayah kita x bg kluar malam kan..??


jd,sbg seorg yg tlah diamanahkan..
stiap kali ada urusan yg menggunakan musyrif...aku la yg kna call
slalunya sbab ada tuisyen lah...x pun LIFE..atau pun klas tafaquh..
disebabkan skrang ni minggu exam...
aku pun x nak la menyusahkan depa(ikhwah)..jd aku mesej awal2..
Assalam..maaf ganggu study,nk maklum awal2,hr rabu(18jan) pkul 4 ptg, ada tusyen embryo dkt markas H7...Mungkin habis dlm pkul 6-7,jd nk minx jd musyrif...Akhawat y duk abbasiyah ada 22 org y ambil tuisyen ni...Minx maaf mnyusahkan musim periksa ni...sbrang pgerakn minx maklumkan...TQ
 ok..fine..settle 1 bnda..just tunggu hari rabu nanti(hari ni)...
tunggu punya tunggu...x dak sbrang feedback..
ktua(pen ktua batch aku) dah tanya macam mn balik nanti..
last2,,lpas habis exam biochem..aku pun call..


ok..dy ok ja..jd musyrif mlm ni..dlm pkul 6.30...set
lega...
malu pun ada..
ya laa...aku yg call dy..tpi klu x call,x tahu ada x musyrif..
masalah communication yg PERTAMA....


doktor sampai lambat...mayb tersepit dlm kesesakan lalu lintas jgk kut...huhu
jd,start klas pun lambat..
masuk waktu maghrib dlm pkul 5.15ptg..5.30ptg ktorg smua berehat sekejap utk solat maghrib..sempat tgk handset..rupa2nya ada mesej dari musyrif..
salam...solat mgrib kt sne dulu...6.30pm Insyaallah bergerak..._at 4.54pm
aku pun bgtau kata kami smua dah solat maghrib...
sedang aku khusyuk mendengar penerangan doktor...
tiba2,dpt panggilan dri musyrif dlm pkul 6.20ptg..
huh..musyrif ni tepat nih..doktor nampak gaya macam habis lambat ja..
aku pun bgtau laa dkt musyrif suruh tunggu kejap..doktor nk habis dah..lpas ni doktr ada klas lain plak..


6.30ptg..dy call lg..suruh turun cepat..bas dah tunggu dpan markas..
HA!! aku terkejut laa..knp x bgtau awal2..
knp yg p panggil bas..??
ya..aku faham..bukan senang nk bawa balik 22 org anak dara org balik mlm2 ni..
slalu balik dgn bas jgk...x ade la sampai panggil khas bas tu sampai sini..
masalah communication yg KEDUA


aku dah mula duduk x tenang..apa yg doktor ajar pun mcm nk x nk ja hadam dlm kpala otak ni...telefon berbunyi byk kali..aku silencekan..sampai 4 kali misscall...
hah..ni mmg dy dah marah tahap petala kelapan dah ni..
last sekali..dgn muka marah+hati meluap-luap dgn kemarahan..dy masuk dlm markas..
dkt pkul 7 dah...isy..bila doktor nak habis ni..
dah la aku duduk mengadap pintu..dy berdiri dkt dpan pintu tu..


Ahhh...aku tahu macam mn dy marah..menakutkan..(aik..mcm mn bleh tahu nih..?? iyalah...aku sekelas dgn dy dkt INTEC dulu..mcm2 aktiviti klas..ada geram, marah,suka,duka tambah2 waktu buat pementasan arab dulu...dah 1 grup discussion..tahu dah gerak kerja dy mcm mn..pantas&efisien) x berani aku nk angkat muka..


mesej masuk lg...dari musyrif
pkul 7 dah masuk bas...ammu bas dah komplen...2LE sorg....
alamak...dy marah...
diringkaskan cerita...akhirnya dy sndiri yg jumpa doktor..bgtau kata kita kna balik skrang jgk...bas dah tunggu..waktu tu dlm pkul 7.10 dah..doktor dgn berat hati pun,,terpaksa tangguhkan klas tuisyen..ok..fine..kelas tuisyen tamat


smua naik bas...balik abbasiyyah..3LE sorg..
ok..mahal..smua komplen..asalnya 1.50LE ja..
wlubgmanapun...smua org bg kerjasama...klu x..huhu
mujur smua bg kerjasama...trima kasih ya..sbb memahami
smua sampai rumah...settle


so...what's the point of u 4 telling all this..???
no2...crita blum tamat..ok


ssampai sj di rumah..tgk hanset...ada mesej rupa2nya...dari musyrif td..erk..pkul 7.01mlm...x perasan langsung dy hantaq mesej...tgh duk risau sorg2 tadi...huhuhu
Kome expect kami brundg ngan ammu tu,tp kome xnak brunding ngan dr...apa ni?kome makan mse kami ngan mse ammu tu...sbnarnye ak mmg SGT MARAH skrng ni...
oh..no...ottoke..ottoke...
tu dia...Tohirah...baik2..jaga2..emosi terganggu tu...
dah sah dy TERAMATLAH MARAH..
mcm mn ni..??
akhirnya..dgn x tahu nk ckp apa+mcm mn..aku call dy..
"erm...minx maaf tadi.."
"ah..x dak apa..dah settle..." -disconnect


ok..fine..betul kut apa yg aku pernah dgr sblum ni.."Org laki ni ada perasaan,tapi xdak emosi.."
ntah la...klu musyrif tersebut terbaca entry ni...maaf ye..
-ana faham nta x suka berurusan dgn akhawat....
pastu..ingat aku ni suka sgt ka..?? stiap minggu kna call musyrif..
stiap hari bukannya org yg sama....
maksudnya no aku ni ada dkt budak laki...X SUKA..X SUKA


kmudian..dlm pkul 8.22mlm..masuk 1 lg mesej..yg terakhir..mayb dy baru sudah solat Isyak kut..
Mnx maap marah2 td..tau je efekkan enti ngan amirah je..tp len kali harapnye bg mklumt ngan tepat..gomennasai..;-D nak gertak je td..hehe
hmm...knp la yg dy tulis mesej mcm ni..?? aku tahu mayb aku sndiri yg salah kut...x bg maklumat dgn tepat..huhu
tapi..nak buat apa2,bgtau la..skurang-kurangnya aku tahu...huh





pengajarannya: lain kali bg maklumat yg tepat klu nak suruh org dtg jemput...dah malukan diri sndiri...jgn salahkan org lain...awak tu bg maklumat btul ke x..??jgn lupa btulkan niat waktu berurusan dgn ikhwah..


~~~~~~~
p/s: lpas ni exam anatomy dgn histology plak...ahh..tinggal 2 paper..gud luck!!!


adakah aku berubah..??adakah aku terlalu open..??
ya Allah..peliharalah peribadiku...aku x suka namaku di bibir kaum adam..
wanita solehah itu..namanya x meniti di bibir adam..
(~,~")

3 comments:

  1. ala, along..rilek2..lain kali..crita kat angah dah la..x perlu tulis dlm ni pun..sam nampk emo sgt ja..(andhe, he, he tu x diperlukan dlm mesej ya^^..berprinsip jgn jumud, terbuka jgn hanyut...

    ReplyDelete
  2. salam sayang buat adinda yang dikasihi. blog tohiroh rupanya.. keep it up. teruskan menulis.

    semoga redha ALLAH mengiringi.

    p/s: alam UNIV dah tak sama dgn alam sekolah menengah.. tmbh-tmbh maahad. berbeza. teruslah memohon agar ALLAH pelihara kita semua.
    Al-Quran dan sunnah itu pegangan yang tak dapat dipisahkan :-)

    jemput baca entri baru kak..

    ReplyDelete
  3. yup , betul kata nur_iman, kita marah2 kat belakang :) jom2.. yang baik2 kita citer ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...